אני פראיירית?

כשהתחלתי לעבוד בתחילת מאי, התחיל במקביל אלי לעבוד עובד נוסף. עברנו ארבעה ימים של הכשרה יחד בשבוע הראשון הזה (התחלנו לעבוד ביום שני) – ואז בשבוע לאחר מכן הוא נעלם. המנהלת שלנו התייחסה אליו יומיים או שלושה בסידורי העבודה, אבל הוא לא הופיע בעבודה ודי מהר המנהלת הפסיקה להתייחס אליו. אני לפחות מעולם לא שמעתי הסבר על למה זה קרה.

אבל שבוע אחרי התחיל לעבוד עובד נוסף, ובשבוע שלאחר מכן עוד אחד.

ושניהם התפטרו ממש לאחרונה בטווח של כמה ימים אחד מהשני. אחד מהם עוד עבד בחמישי שעבר ולא אמר מילה על זה שהוא לא יגיע השבוע לעבודה. השני הגיע למשמרת בראשון שבמסגרתה היו כמה אירועים קטנים שהפריעו לו – ובשני בבוקר הוא כבר לא הופיע לעבודה כי הוא התפטר בסוף המשמרת של יום ראשון.

וזה משאיר אותנו במצב קשה במוקד – מהסיבה הפשוטה שאין מספיק אנשים לעבוד. וכבר הייתי במשמרות בשבוע האחרון שבהן הרגשתי שאנחנו בקושי מספיקים את הבסיס של הבסיס של מה שאנחנו אמורים לעשות. אמנם היה באמת מדובר על משמרות שהיו בהן גם היעדרויות נוספות (למשל חופשת מחלה), אבל עדיין רואים את החוסר בכל מיני סטטיסטיקות, החל מאחוז השיחות שאנחנו מספיקים לענות עליהן – וכלה בכמות המנויים שאנחנו מצליחים לחדש.

כשרק התחלתי לעבוד במוקד היו בו לא מעט עובדים. אבל אחת מהם בהריון מתקדם מאוד, מתקשה לעבוד – ואת המשמרות המעטות שהיא מסוגלת לעשות מאפשרים לה לעשות מהבית. עובדת נוספת עומדת לעזוב תוך כמה ימים כדי להתחיל ללמוד. בתכלס זה משאיר רק אותי ועוד עובד אחר בתור נציגים פשוטים – ושאר העובדים הם אנשים שהם כבר בתפקיד של אחראי משמרת (או אחת שנמצאת בדרך לשם).

אני מניחה שהגיוסים המאסיביים שעשו בתקופה שבה אני התחלתי לעבוד נועדו לכסות בין השאר על החוסרים האלו שידעו שעומדים לקרות בקרוב – ולכן אין לי מושג איך עומדים לכסות עליהם.

כלומר ברור שינסו לגייס עוד עובדים – אבל קודם כל יש זמן הכשרה לתפקיד. זה לא תפקיד שההכשרה שלו עד כדי כך מסובכת, אבל כן לוקחת כמה שבועות, ודווקא באותם שבועות העובדים החדשים לא רק שלא מעניקים תועלת אלא גם דורשים תשומת לב בפני עצמם .

אבל מעבר להכשרה – עולה השאלה מדוע יש סטטיסטיקה כזו עגומה סביב התפקיד ששלושה מתוך ארבעה עובדים שגויסו בחודש וחצי האחרונים פשוט נעלמו ממנו תוך חודש או פחות.

אני מסוגלת להבין שלא לכל אחד העבודה של המוקד מתאימה. ברור שיש אנשים שמתקדים להתמודד עם תפקיד בשירות לקוחות, להבין את הנהלים, או אפילו להתמודד עם העובדה שצריך לתאם כל הפסקה, כולל כשהולכים לשירותים או למלא את בקבוק המים. אבל משהו מרגיש מאוד מוזר שזה קורה באחוזים כאלו גבוהים – ובמיוחד כשהעובד שהתחיל איתי נעלם רק אחרי 4 ימי עבודה.

ואני מתחילה לשאול את עצמי משהו לגבי תהליך הגיוס שאוי לא מסנן עובדים בצורה טובה. זה לא נובע רק מהפיטורים אלא גם מהעובדה שהתקבלתי לתפקיד הזה אחרי בערך שבועיים וחצי של חיפושים – משהו שנשמע על פניו כמו משהו מאוד מאוד קצר לעומת הזמן שלקח לי לא למצוא עבודה בהייטק – אבל כשמדובר על תפקיד שלא דורש ניסיון קודם או הכשרה קודמת ולפי השמועות מקבלים לתפקיד כמעט כל אחד – זה הרגיש חריג לעבור 4 – 5 ראיונות ולהכשל בהם עד שהתקבלתי לתפקיד.

אני לא חלילה מזלזלת במקום שקיבל אותי, רק שואלת את עצמי האם אולי עצם העובדה שהם קיבלו אותי מעיד על כך שהם פחות קפדניים בקבלה שלהם לעומת מקומות אחרים, מה שהוביל לעזיבה החריגה הזו לאחרונה.

12 תגובות

  1. תמונת הפרופיל של empiarti empiarti הגיב:

    ממה שאני יודעת על השוק בזמן האחרון מאד מאד קשה להשיג עובדים (לא מדברת על תחום ההי טק). גם קשה לגייס ובעיקר קשה להחזיק בהם לאורך זמן. אנשים לא רוצים לעבוד.

    Liked by 1 person

    1. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

      אני לא בטוחה עד כמה זה נכון – למשל אחד העובדים היה מישהו שכבר עובד במחלקת הזוחלים בספארי וכנראה חש שלהית במוקד של מרפאה וטרינרית יתאים לו, רק שוא גילה שהעבודה היא הרבה יותר מחשבים וכמעט בלי מגע עם בעלי חיים….

      אהבתי

  2. תמונת הפרופיל של phpandmore phpandmore הגיב:

    לא נראה לי שקיים סינון יעיל בקבלה לעבודה

    אחרי שקראתי לא מעט סיפורים גם על עובדים שעוברים את כל השלבים בדרך לעבודה בהייטק, ובסוף מבריזים מהיום הראשון בעבודה.

    לא נראה לי הגיוני, וגם עבודה כזאת צריך לדעת לסיים יפה.

    אבל יש הפתעות ואולי פעם אמצא סרטון ביוטיוב שדווקא ימליץ כן לעזוב ככה מקום עבודה.

    Liked by 1 person

    1. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

      זה לרו קורה כשלאנשים יש הצעה טובה יותר ום מחליטים לממש אותה – ממש כמו שחברות הייטק מפטרות בקלות עובדים כשנוח להן…

      אהבתי

  3. תמונת הפרופיל של arikbenedekchaviv arikbenedekchaviv הגיב:

    אין לי מושג מדוע את מפקפקת בעצמך בגלל אנשים אחרים.

    מצאת עבודה, בגדול נוח לך ונעים לך בה. השכר עוזר לך בשוטף, את יוצאת מהבית פוגשת אנשים… השאר: הקפדה על רמת עבודה גבוהה, המשך הכשרה עצמית לחזרה ל-הייטק.

    האמיני בעצמך.

    Liked by 1 person

    1. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

      בהחלט

      Liked by 1 person

    2. תמונת הפרופיל של sivi sivi הגיב:

      מה שהוא אמר 🙂

      הדור הצעיר יותר מחפש נוחות הוא רוצה לבוא לעבודה לעשות את השעות שלו את המשכורת ולהתעסק בדברים אחרים שמעניינים אותו.

      Liked by 1 person

      1. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

        כדי לעשות את השעות צריך להגיע לעבודה ולא להתפטר אחרי 4 ימים…

        אהבתי

      2. תמונת הפרופיל של sivi sivi הגיב:

        כתבתי מחפש נוחות. כנראה שיש משהו במוקד הזה שלא מספק להם את הגמישות והנוחות.

        Liked by 1 person

      3. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

        העניין הוא שכל עבודה היא כזו…

        אהבתי

  4. תמונת הפרופיל של motior motior הגיב:

    אני חושב שעבודה במוקד היא כזאת שיש בה תחלופה גבוהה בכל מקרה

    ואני מסכים עם אריק

    Liked by 1 person

    1. תמונת הפרופיל של adiad adiad הגיב:

      יש הבדל בעיני בין תחלופה אחרי כמה חודשים ותחולפה אחרי ארבעה ימים…

      אהבתי

כתיבת תגובה